Kik is azok a dietetikusok és mit üzennek nekünk?

Szerző: Norbert

A dietetikus azt szeretné, ha a páciens megfelelően táplálkozna. Fordulhat hozzá beteg és egészséges egyén is. A dietetikus tanácsokat ad és előtérbe helyezi a prevenciót, vagyis a megelőzést.

Tehát a dietetikus egy kiegyensúlyozott, egyénre szabott táplálkozási rend kialakításában tud segíteni az embereknek.
Az Egyesült Államokban a március a Nemzeti Táplálkozási Hónap. Nálunk még ilyen nincsen, de azért megfogadhatjuk más nemzetek szakértőinek tanácsait is.

Ennek a neves hónapnak az alkalmából megkerestek néhány sikeres dietetikust és megkérdezték, hogy ők maguk miképpen alkalmazzák a tudásukat a mindennapokban.

Nagyon érdekes és hasznos tanácsokat adtak:

1. Egyél több élő növényt

Bármilyen diétát folytatsz, biztosan jót teszel magaddal, ha még több növény eredetű tápanyagot fogyasztasz. Például bab, lencse, teljes kiőrlésű gabonák (quinoa, barnarizs), zöldségek és gyümölcsök.

Aki kevés növényi eredetű tápanyagot eszik, nyugodtan 3x-4x többet is fogyaszthat. Ezzel nem csak magunkkal teszünk jót, hanem a földünkkel is.

2. Kombináljuk az élelmiszereket

A megfelelően párosított ételek jobban képesek az éhségünket elvenni, és javítják az anyagcsere-folyamatokat is. Történt már Veled olyan, hogy ettél egy gyümölcsöt és éhes maradtál?

Próbáld ki azt, hogy a gyümölcs mellé eszel egy kevés diót vagy más magfélét, öntesz hozzá egy evőkanálnyi dióolajat és teszel bele egy-két karika répát is.

Érdemes szem előtt tartani, hogy egy étkezésen belül legalább kétféle ételcsoportot kellene enni. Így jobban eltelünk, több hasznos tápanyagot juttatunk a testünkbe és finomabb is lesz az étel.

3. Legyen időd azokkal enni, akiket szeretsz

Az étkezések nem csak a testünket táplálhatják, hanem a lelkünket is. Ehhez nagyban hozzájárul az, ha barátokkal, családdal, szeretteinkkel együtt fogyasztunk el egy ételt.

Nem kell valamilyen nagy ünnepi eseményre gondolni. Egy egyszerű, finom étel elfogyasztása is tökéletes alkalom arra, hogy egy kicsit együtt legyünk.

4. Legyen cselekvési terved

Nagyon fontos, hogy a konyhában csak olyan ételek legyenek, melyek valóban támogatják az egészségünket. Így esélyünk sincs mást enni.

Ezenkívül az is fontos, hogy legyen is étel otthon. A legjobb, ha a bevásárlást előre megtervezzük. Legyünk tudatosak az étkezésben és a vásárlásban is! Így arra is fény derülhet időben, hogy melyik napok lesznek túlságosan hosszúak.

Készülhetünk előre valamilyen étellel. Ezzel a „majd bekapok valahol valamit” megoldásokat minimalizálhatjuk – ezek ugyanis általában nem egészséges étkezések.

5. Valódi ételeket fogyassz

Bár Magyarországon még nagy hagyománya van az otthon főzött ételeknek, az éttermi ételek terjedése is egyre erősödik. Sok embert látni, akik étkezdékben esznek.

Ez nem feltétlenül baj, de mindenképp válogassuk meg, hogy hol és mit eszünk. Mégis a legjobb az, ha otthon készítjük el magunknak az ételeinket.

Csak ebben az esetben lehetünk biztosak abban, hogy az étel a legjobban megfelel az egészségünknek.

6. Egy étkezés nem étkezés

Egy egészségesebb étel elfogyasztása nem sokat jelent. Inkább az étkezésed trendjét kellene figyelni. Általában egészségesen étkezel? Több zöldséget eszel, mint húst? Kiegyensúlyozott mennyiségeket fogyasztasz?

Ezek a lényeges kérdések, és nem az, hogy mikor ettél utoljára egészségesen. Sose magyarázd meg a rossz ételválasztásodat azzal, hogy „mivel ebédre salátát ettem, most megérdemlem a hamburgert”.

Egyél igazán tápláló és egészséges ételeket, lehetőleg mindig!

Főkép forrása: eatlove.is

Hasonló cikkek

© 2022, Egészség Életmód – Légy önmagad legjobb verziója