Fogyás: Mentális trükkök a sóvárgás legyőzésére

Szerző: Norbert

A sóvárgás legyőzésére a tiszta akaraterő nem mindig elegendő. Ha az lenne, akkor senki sem lenne elhízva, és mindenki jól érezné magát a saját súlyával.

Annak ellenére, hogy ha logikailag végig gondoljuk, mindig az egészséges ételeket kellene választanunk, és sosem többet enni a kelleténél, igaz? Ez logikus és jól is hangzik, de az élet ennél egy kicsivel bonyolultabb.

Kaphatjuk magunkat azon, hogy már megint olyat eszünk, amit nem kellene, ráadásul jókora mennyiségben. Ez mindenkivel megeshet.

Szerencsére megvan a módja annak, hogy elkerüljük az ilyen helyzeteket. Ráadásul sokkal könnyebb a dolgunk, mint gondolnánk.

Hogyan? Nézzünk meg néhány egyszerű trükköt, hogy soha többet ne szegjük meg a diétánkat!

1. Képzelj el egy belső megállító gombot

A következő alkalommal, amikor elcsábulnál valamilyen egészségtelen ételre, desszertre vagy nassolni valóra, képzeld el, hogy a fejedben megnyomsz egy “megállj” gombot.

Ha valaki megkérne, hogy adj neki kölcsön egy csomó pénzt, akkor nagy valószínűséggel megállnál és elgondolkoznál. Nem válaszolnál azonnal.

Ugyanakkor, ha a nap végén egy torta vagy egy üveg ital kerül elénk, a többség habozás nélkül azt gondolja, hogy megengedheti magának. Legközelebb állj meg 10 percre és csak utána hozd meg a végleges döntésedet.

2. Hasonlót a hasonlóval helyettesítsd

Az egészségtelen ételeket helyettesítsd valami egészségessel, ami hasonlít rá. Például a boltban kapható chips-ek helyett süss ki magadnak valamilyen zöldség chips-et (például kelkáposzta).

Jégkrém a mélyhűtőben? Igyál inkább egy gyümölcsökkel teli házi italkeveréket. Idővel az ízlelőbimbók és az agy megtanulja, hogy az egészségesebb ételeket is szereti.

3. Tervezd be a “bűnözést”

Ne várjuk meg a kísértés kialakulását. Tervezzük meg előre, hogy mikor és mivel fogjuk “megszegni” a szabályokat. Ha ez szabály, akkor nem is számít megszegésnek.

Napi egyszer, kis mennyiségben nyugodtan “megszeghetjük” a diétát – lehetőleg vacsora után közvetlenül. Sokkal könnyebb a sóvárgást megfékezni, ha tudjuk, hogy este úgyis ehetünk valami kedvencet – ami egyébként egészségtelen.

És miután a megengedett bűnözés megtörtént, kevésbé fogod kívánni a nagyobb mennyiséget, mert tudod, hogy holnap este is “bűnözhetsz” egy kicsit.

4. Mond magadnak, hogy bármit megehetnél

A diéta a legtöbb esetben azért nehézkes, mert összekötjük az éhségérzettel, a nélkülözéssel és a kedvenc ételeinkről való lemondással.

Amint ez megtörténik, a bukást azonnal el is könyvelted. Azt szeretnénk elérni, hogy a szükséges változtatásokat életünk végéig megtartsuk. A trükk az, hogy nem szabad véglegessé tenni a változást.

Ha csak egy lehetőségnek fogjuk fel – és beiktatunk “bűnözéseket is, ahogy fentebb írtam -, akkor sosem fogjuk azt érezni, hogy nem lehet. Tudjuk, hogy lehet és azt is hogy mikor és mennyit. Ez nyugalmat fog eredményezni.

5. Képzeld el, amint megeszed

Egy felmérés szerint kevesebb cukorkát eszel, ha előtte elképzeled magad ahogy egy zacskónyit befalsz belőle. A lényege a dolognak, hogy direkt nagy mennyiség megevését képzeljük el. Annyit, amennyit talán sosem ennénk meg.

Ha képes vagy a félkilós csokoládét egy ültő helyedben megenni, akkor gondolj három táblára vagy tízre, húszra – annyira, amennyi számodra sokat jelent. Ezzel máris eltelíted magad, ezért aztán kevesebbet fogsz ténylegesen megenni belőle.

6. Adagolj

Nagyon sokan ott buknak el, hogy megnyitnak egy nagy adag nassolni valót és addig eszik, míg elfogy. Ha a nassolni valókat kisebb adagokra bontjuk szét, akkor is el fog fogyni egy teljes adag, de ez az adag kisebb lesz. Ezért fontos, hogy mindig tányérról együnk és ne a lábasból nassoljunk.

Szedj ki kis adagokat és csak azt edd meg. A maradékot pedig rejtsd el magad elől, mintha nem is lenne.

7. Az “alma trükk”

Amikor megjön a nassolási inger, kérdezd meg magadtól: “Mi lenne, ha ennék egy almát?”. Ha vágynál az almára is, akkor egyél egy keveset, mert valóban éhes lehetsz. Ha nemet tudsz mondani az almára, akkor viszont nem kellene enned.

Inkább igyál egy pohár vizet, ugyanis a szomjúságot sokszor éhségnek érezzük. Ilyen esetben egy pohár víz megivása elmulasztja a sóvárgást.

Ezt a hét trükköt alkalmazd a mindennapjaidban és biztos vagyok benne, hogy könnyedébben fogod venni az akadályokat!

Főkép forrása: jeremyocolon.medium.com

Hasonló cikkek

© 2022, Egészség Életmód – Légy önmagad legjobb verziója