7 dolog, amit tudnod kell a tonhalról

Szerző: Norbert

A tonhalnak számos előnye van, mivel szuperélelmiszernek számít. Rengeteg tápanyagot tartalmaz, amelyek szükségesek szervezetünk számára az egészség megőrzéséhez. Nemcsak alacsony kalóriatartalmú és fehérjében gazdag, de ízletes és költséghatékony is.

A tonhal fogyasztásának jótékony hatásai

1. Kiváló fehérje forrás

Az Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatala szerint egy doboz tonhal körülbelül 46 gramm fehérjét tartalmaz. Tekintettel arra, hogy az ajánlott napi bevitel körülbelül 1 g fehérje testtömeg-kilogrammonként, ez azt jelenti, hogy egy tonhalkonzerv biztosítja a napi szükséges fehérje nagy részét.

2. Csökkenti a vérnyomást

Kutatási tanulmányok kimutatták, hogy a tonhal gazdag káliumban – egy ásványi anyag, amely jelentősen csökkenti a vérnyomást.

Ennek az elemnek az omega-3 zsírokkal való kombinálása gyulladáscsökkentő hatást fejt ki a szív- és érrendszerre. Ez alacsonyabb nyomást jelent, és alacsonyabb a stroke, a szívroham és például az eltömődött artériák kockázata.

3. Fokozza a keringést

A magas vas- és B-vitamin bevitel erősíti a vérsejteket. A vas serkenti a vérkeringést, javítja a testszervek oxidációját és biztosítja az optimális működést.

4. Energiát biztosít

A tonhal összetevői javítják az anyagcserét és növelik az energiát. E mögött a B-vitamin komplex áll, a magas fehérjeérték és az omega-3 savak mellett.

5. Izomzatot épít

A tonhal a fehérjében leggazdagabb húsok közé tartozik, így tökéletes társ az izomfejlesztésben és a zsírégetésben. Az izmok a fehérjékből nőnek, gyorsabban regenerálódnak, és javítják a szervezet anyagcseréjét.

6. Elősegíti a fogyást

Az elhízás és a túlsúly a legnagyobb egészségügyi probléma világszerte. A tonhal alacsony kalóriatartalmú, kiváló minőségű fehérjetartalmú élelmiszer, amely tele van egészséges tápanyagokkal, amelyek javítják az egészséget és az anyagcserét, valamint csökkentik a zsír felhalmozódását.

A tonhalhúsból származó omega-3 zsírsavak fokozott bevitele serkenti a leptin nevű éhséghormont.

7. Fokozza az inzulinválaszt

A cukorbetegségben szenvedőknek még nagyobb haszna származhat a tonhalfogyasztásból. Az omega-3 savak segítenek kordában tartani az inzulint, megkönnyítve a cukorbetegek mindennapjait.

Milyen gyakran fogyaszthatunk tonhalat?

Míg a tonhalnak számos elképesztő egészségügyi előnye van, túl sok fogyasztása súlyos egészségügyi problémákhoz vezethet.

A tonhal magasabb higanyt tartalmaz, mint más tenger gyümölcsei, például az osztriga, a tilápia és a homár, hogy csak néhányat említsünk.

A higanynak való kitettség károsíthatja a memóriát és a fókuszt, és agysejthalálhoz vezethet.

Az FDA szerint a felnőtteknek hetente 2-3 alkalommal 85-140 gramm halat ajánlott fogyasztani, hogy elegendő omega-3 zsírsavat és más hasznos tápanyagokat kapjanak.

Mérsékelten fogyasszunk tonhalat, hogy élvezzük az általa kínált egészségügyi előnyöket.

Hasonló cikkek

© 2022, Egészség Életmód – Légy önmagad legjobb verziója