Az uborka 10 jótékony hatása

Szerző: Norbert

Az uborka az egyik legnépszerűbb zöldség a világon, melyet igen sokat termesztenek és az egyik legjobb étel az egészségünk megőrzése szempontjából. Azért figyeljünk oda, hol vásároljuk, mert gyakran permetezni is szokták.

Íme az uborka jótékony hatásai

1. Kiváló B-vitamin forrás

Érdemes a szénsavas vizek és a kávé helyett inkább egy uborkát elfogyasztani.

2. Az uborka 95 százaléka víz

Miközben a szervezetünket hidratálja, segít a méregtelenítő folyamatokban is. Az uborkában megtalálható a legtöbb olyan vitamin, amelyre szervezetünknek szüksége van minden nap.

Ne felejtsük el, hogy az uborka bőre elég sok C-vitamint tartalmaz, ha meghagyjuk a feldolgozáskor, a napi szükségletünk 10 százalékához jutunk.

3. Elősegíti a köszvény és az ízületi fájdalom tüneteinek enyhítését

Kiváló forrása a szilícium-dioxidnak, amelyről közismert, hogy elősegíti a kötőszövetek megerősítését. Gazdag vitaminforrásunk: B1-, B6-, C- és D-vitamin található benne és emellett folsav, kalcium, magnézium és kálium is.

Ha sárgarépalével elkeverjük, akkor csökkenti a húgysav szintet a szervezetünkben, ezáltal enyhíti a köszvény és ízületi fájdalom tüneteit.

4. Harcoljunk vele a daganatok ellen

Az uborka tartalmaz lariciresinolt, pinoresinolt és secoisolariciresinolt. Ez a három lignán a kutatások szerint számos ráktípus kockázatát csökkenti, beleértve a mellrákot, a petefészekrákot, a méhrákot és a prosztatarákot.

5. Enyhíti a kellemetlen leheletet

Vegyünk egy szelet uborkát, és nyelvünkkel nyomjuk a szájpadlásunknak fél percig. Az uborkában lévő fitokemikáliák megölik a rossz lehelet okozásáért felelős baktériumokat a szájban.

6. Másnaposság elleni kúra

Annak elkerülése érdekében, hogy reggel másnaposságtól és fejfájástól szenvedjünk érdemes enni egy pár szelet uborkát lefekvés előtt.

Az uborka elég cukrot, B-vitaminokat és számos olyan alapvető tápanyagokat tartalmaz, amelyek csökkentik mind a másnaposság, mind a fejfájás tüneteinek intenzitását.

7. A fogyás és az emésztés elősegítője

Mivel alacsony a kalória-, és magas a víztartalma, az uborka ideális étek azoknak, akik keresik a fogyás lehetőségét. A magas víztartalmú és az élelmi rostokban gazdag uborka nagyon hatékonyan megszabadítja a testet az emésztőrendszerben lévő toxinoktól és segíti az emésztést.

Mindennapos fogyasztása esetén az uborka gyógyírt jelent a krónikus székrekedésre.

8. Kezeli a cukorbetegséget, csökkenti a koleszterinszintet és szabályozza a vérnyomást

Az uborka leve tartalmaz olyan hormont, amely szükséges a hasnyálmirigy sejtjei számára az inzulin előállítása érdekében, amelyről kutatások igazolták, hogy előnyös lehet a cukorbetegek számára.

Az uborkában lévő ún. szterol vegyületek segíthetnek csökkenteni a koleszterinszintet. Emellett sok káliumot, magnéziumot és rostot is tartalmaz. Ezek hatékonyan működnek a vérnyomás szabályozásában. Ez teszi lehetővé, hogy az uborka alkalmas legyen a vérnyomás ingadozások kezelésére is.

9. Bőr-és hajápoló

Ha nem szeretjük megenni az uborka bőrét, akkor felhasználhatjuk bőrirritáció és napozás okozta leégés esetén. A felduzzadt szemek esetében helyezzünk egy-egy szeletet szemünkre és a gyulladásgátló tulajdonságainak köszönhetően csökkenti a duzzanatokat. A szilícium és kén tartalma miatt az uborka serkenti a haj növekedését.

10. A lakás körüli felhasználási lehetőségei

Megszünteti a tükör párásodását. Mielőtt a zuhanyoznánk, dörzsöljük be egy uborka szelettel a tükröt, és ez megszünteti a párásodását.

Ahelyett, hogy WD40-et használnánk a nyikorgó zárak, ajtópántok esetében, egy uborka szelettel dörzsöljük be a nyikorgó csuklópántokat és az ajtó nyikorgása abbamarad.

Hasonló cikkek

© 2022, Egészség Életmód – Légy önmagad legjobb verziója