6 érv a csírák fogyasztása mellett

Szerző: Norbert

A csírák fogyasztása számos egészséges és környezettudatos előnyökkel jár együtt, noha az emberek még kis számban tűzik ki célul, hogy eledelként vegyék fel étrendjükbe.

Mindenképp érdemes kipróbálnunk, hiszen a különféle csírák bőségesen tartalmaznak vitaminokat, ásványi anyagokat és növényi enzimeket.

A szakértők úgy becsülik, hogy a friss hajtatott csírák, akár 100-szor több enzimet tartalmaznak, mint a nyers gyümölcsök és zöldségek.

Az enzimek speciális típusú fehérjék, melyek katalizátorként hatnak a szervezet funkcióira. A csírákból hasznosított vitaminok, ásványi anyagok, aminosavak, és esszenciális zsírsavak biztosítják a szervezet táplálkozási építőköveit, hogy szervezetünkben minden folyamat hatékonyabban működhessen.

Érvek a csírák fogyasztása mellett

1. A fehérje minőségét jelentősen javítja a csíráztatás a babfélék, a diófélék és a különféle magvak esetében

Fehérjék megváltoznak az áztatás és csírázás folyamata alatt, javítja a tápértékét a különböző szemeknek. A lyzin nevű aminosav mennyisége jelentősen növekszik a magvakban a csíráztatás folyamata során, amelyre például az ajak herpesz megakadályozása szempontjából és az egészséges immunrendszer megőrzéséhez van szükség.

2. A bab, a diófélék, a magvak és a gabonaszemek rosttartalma is jelentősen növekszik

A rost elengedhetetlen a fogyás szempontjából, nemcsak a zsír és a méreganyagok megkötésében játszik fontos szerepet, hanem azt is biztosítja, hogy a zsír gyorsan távozzon a szervezetünkből miután lebontásra került, még mielőtt a bélfalakon keresztül felszívódhatna.

3. A magvak vitamintartalma jelentős mértékben megnő a csíráztatáskor

Ez különösen igaz az A-vitamin, a B-komplex, a C-, és E-vitamin esetében. Számos mag, gabonaféle és babfélék esetében az eredeti értékekhez viszonyítva akár meghúsz-szorozódik a vitamin-tartalom mindössze néhány nappal a csíráztatás megkezdését követően.

A kutatások kimutatták, hogy a csíráztatási folyamat közben a babcsírák esetében a B1-vitamin növekedése akár 285 százalékkal, a B2-vitamin akár 515 százalékkal, és a niacin akár 256 százalékkal is megemelkedhet.

4. Az esszenciális zsírsav-tartalom növekedése szintén jelentős a csírázási folyamat során

A legtöbb ember nem fogyaszt elegendő zsírégető esszenciális zsírsavat, mert nem gyakoriak ezek a tápanyagok az étrendünkben. A csírák fogyasztása kiváló módja annak, hogy minél több fontos tápanyaghoz jussunk.

5. A csírázás során az ásványi anyagok a fehérjékhez kapcsolódnak, ezáltal szervezetünk számára sokkal hasznosíthatóbb formában jutunk hozzá

A lúgos ásványi anyagok, mint a kalcium, a magnézium, és mások, mint segítenek testünk kémiai egyensúlyának megőrzésében, a fogyásban és a jobb egészség megőrzésében.

6. A csírákat ha saját magad hajtatod, környezetbarát megoldást választasz

Bio magvakat használva nem jut szervezetünk nem kívánatos élelmiszer adalékokhoz, káros transzzsírokhoz és egyéb egészségtelen dolgokhoz, amelyek megakadályozzák fogyási kísérleteinket.

7. A gabonákban és egyéb magvakban lévő energiák felszabadulnak az áztatás és a csíráztatás folyamán

A csírák lúgosítják szervezetünket. Számos betegség, köztük a rák is a szervezetünk elsavasodására vezethető vissza.

A csírák relatívan olcsónak számítanak. Az emberek gyakran arra fogják, hogy nem fogyasztanak egészséges ételeket, mert túl drágának gondolják. De a csírák tényleg olcsók, nincs mentség rá, hogy miért nem eszünk egészségesebben.

Főkép forrása: hindustantimes.com

Hasonló cikkek

© 2022, Egészség Életmód – Légy önmagad legjobb verziója