Kenyér kalória és tápértékek áttekintése

Szerző: Norbert
OLVASÁSI IDŐ kb. 1 perc

A kenyér az egyik legősibb és legnépszerűbb táplálék az emberi étrendben, amely számos kultúrában alapvető eleme a napi étkezésnek. A modern táplálkozástudomány fejlődésével egyre nagyobb figyelmet kapnak a kenyerek különböző fajtái, különösen azok tápanyag-összetétele és az egészségre gyakorolt hatásai.

Az egészséges táplálkozás és a tudatos étkezési szokások előtérbe kerülésével fontos megismerni, hogy a különböző kenyérfajták milyen tápértékekkel rendelkeznek, és hogyan illeszthetők be az étrendünkbe.

Ebben a cikkben a legnépszerűbb kenyérfajták – mint a teljes kiőrlésű kenyér, fehér kenyér, barna kenyér, rozskenyér, többmagvas kenyér, és gluténmentes kenyér – 100 grammonkénti tápanyag-összetételét vizsgáljuk meg, különös tekintettel a kalória-, fehérje-, zsír-, rost-, szénhidrát-, és cukortartalmukra.

A célunk, hogy átfogó képet adjunk arról, hogyan befolyásolhatják ezek a kenyérfajták az egészséget és a táplálkozási célokat, segítve ezzel olvasóinkat a tudatosabb étkezési döntések meghozatalában.

Kenyér kalória és tápérték táblázat

KenyérfajtaKalória (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Rost (g)Szénhidrát (g)Cukor (g)
Teljes kiőrlésű kenyér2471367416
Fehér kenyér265932.5495
Barna kenyér250946467
Rozskenyér259925.8484.5
Többmagvas kenyér2651398435
Gluténmentes kenyér2703.5141.2455.5

Ezek az értékek csak tájékoztató jellegűek, és a tényleges tápanyagtartalom eltérhet. Például a gluténmentes kenyerek esetében a kalória- és zsírtartalom nagyban függ a helyettesítő összetevőktől és a gyártási folyamattól.

A teljes kiőrlésű és többmagvas kenyerek általában magasabb rosttartalommal rendelkeznek, ami jó az emésztés szempontjából és segíthet a teltségérzet fenntartásában.

Az egészséges táplálkozás szempontjából érdemes figyelni a rost-, fehérje-, és alacsony cukortartalomra, valamint kerülni a felesleges hozzáadott cukrokat és telített zsírokat.

Hasonló cikkek

© 2024, Egészség Életmód – Légy önmagad legjobb verziója