Mandarin kalória és tápértékek áttekintése

Szerző: Norbert
OLVASÁSI IDŐ kb. 0 perc

A mandarinok, ezek a gyönyörű narancssárga gyümölcsök, nemcsak szemet gyönyörködtetőek, hanem kiváló tápanyagforrások is.

Különösen a hideg téli hónapokban népszerűek, hiszen ízük frissítő, C-vitamin tartalmuk pedig hozzájárul az immunrendszer erősítéséhez.

Ebben a cikkben közelebbről is megvizsgáljuk a mandarin tápértékét, hogy jobban megértsük, milyen előnyökkel járhat az egészségünkre, ha rendszeresen fogyasztjuk ezt a finom gyümölcsöt.

Megvizsgáljuk a kalória-, fehérje-, zsír-, rost-, szénhidrát- és cukortartalmát, mind 100 gramm, mind egy közepes méretű mandarin esetében.

Mandarin kalória és tápérték táblázat

Tápanyag100g-banEgy közepes méretű darabban
Kalória53 kcal47 kcal
Fehérje0.81 g0.72 g
Zsír0.31 g0.28 g
Rost1.8 g1.6 g
Szénhidrát13.34 g11.7 g
Cukor10.58 g9.3 g

Összegzésképpen elmondható, hogy a mandarin nemcsak ízletes, hanem tápanyagokban gazdag gyümölcs is. Alacsony kalóriatartalma és magas vitamin- és rosttartalma miatt kiváló választás lehet az egészségtudatos étrendbe.

A mandarin rendszeres fogyasztása segíthet az egészség megőrzésében és az immunrendszer támogatásában, különösen a hidegebb hónapokban.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a táplálkozásunk változatos és kiegyensúlyozott legyen, így a mandarint más gyümölcsökkel és zöldségekkel együtt érdemes fogyasztani.

Hasonló cikkek

© 2024, Egészség Életmód – Légy önmagad legjobb verziója