Cékla kalória és tápértékek áttekintése

Szerző: Norbert
OLVASÁSI IDŐ kb. 1 perc

A cékla az egyik legtáplálóbb és legflexibilisebb zöldség, amelyet a konyhában használhatunk. Gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban, antioxidánsokban és rostokban, így nem csoda, hogy egyre többen fordulnak e színpompás zöldség felé, amikor egészséges étrendjüket igyekeznek összeállítani.

Azonban a cékla tápértékének és kalóriatartalmának ismerete kulcsfontosságú lehet, főleg azok számára, akik kalóriabevitelüket szeretnék kontrollálni vagy egyszerűen csak tudatosabban szeretnének táplálkozni.

Cikkünkben megvizsgáljuk a cékla különböző elkészítési módjait, hogy jobban megérthessük, milyen hatással lehet az egészségünkre, ha 100 grammos adagban fogyasztjuk.

Cékla kalória és tápérték táblázat

Elkészítési módKalória (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Rost (g)Szénhidrát (g)Cukor (g)
Nyersen431.60.22.89.66.8
Főzve441.70.22107
Sütve441.80.22107
Párolva441.70.22107
Savanyítva32*1.5*0.1*1.8*7.5*6.0*
*A savanyított cékla értékei jelentősen változhatnak az elkészítési módtól függően, különösen a hozzáadott cukor vagy ecet mennyiségétől. Az itt megadott értékek átlagos becslések, amelyek a leggyakoribb házi savanyítási módszerekre vonatkoznak.

A cékla változatos elkészítési módjainak ismerete nemcsak hogy bővítheti konyhai repertoárunkat, de hozzájárulhat egészségesebb étkezési szokásaink kialakításához is.

Mint láthattuk, a cékla tápanyagtartalma és kalóriatartalma az elkészítés módjától függően változik, ám általánosságban elmondható, hogy bármelyik formában is fogyasztjuk, a cékla rendkívül tápláló hozzájárulás étrendünkhöz. Legyen szó nyersen történő fogyasztásról, főzésről, sütésről, párolásról vagy akár savanyításról, a cékla kiváló választás azok számára, akik ízletes, egészséges és sokoldalú összetevőt keresnek ételeikhez.

Reméljük, ez a cikk segített jobban megismerni a cékla tápanyagprofilját és így tudatosabban integrálhatod azt étrendedbe.

Hasonló cikkek

© 2024, Egészség Életmód – Légy önmagad legjobb verziója