Cukor kalória és tápértékek áttekintése

Szerző: Norbert
OLVASÁSI IDŐ kb. 0 perc

A cukor különböző formái gyakran jelennek meg a mindennapi étkezéseinkben, legyen szó süteményekről, italokról, vagy akár főzésről.

Mind a kristálycukor (fehér cukor), mind a nádcukor, a barna cukor és a nyírfacukor (xilit) széles körben használatosak. Fontos azonban tisztában lenni ezek tápértékeivel, különösen, ha egészségesebb alternatívákat keresünk vagy csak szeretnénk jobban odafigyelni a cukorbevitelünkre.

Az alábbi táblázat a négy különböző cukorfajta kalória-, fehérje-, zsír-, rost-, szénhidrát- és cukortartalmát mutatja be 100 grammonkénti mennyiségben.

Cukor kalória és tápérték táblázat

CukorfajtaKalória (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Rost (g)Szénhidrát (g)Cukor (g)
Kristálycukor (Fehér)387000100100
Nádcukor387000100100
Barna cukor3770009796
Nyírfacukor (Xilit)2400001000

A táblázat áttekintése után látható, hogy a hagyományos cukor (kristálycukor és nádcukor) magas kalória- és cukortartalmú, míg a barna cukor hasonló értékeket mutat, egy kicsit alacsonyabb kalória- és cukortartalommal.

A nyírfacukor (xilit) kiemelkedik alacsony kalóriatartalmával és nullás hagyományos cukortartalmával. Ez utóbbi egy jó választás lehet azok számára, akik csökkenteni szeretnék a cukorfogyasztásukat, vagy alternatívát keresnek a hagyományos cukrokhoz képest.

Mindig fontos azonban figyelemmel kísérni a napi cukorbevitelt, és tudatosan választani az édesítőszereket az egészséges táplálkozás érdekében.

Hasonló cikkek

© 2024, Egészség Életmód – Légy önmagad legjobb verziója