Egészséges életmód

Függőséget NEM okozó étel

Függőséget NEM okozó ételAhogy már megbeszéltük, vannak bizonyos élelmiszerek, melyek függőséget okozhatnak. Érdemes ezeket kerülni. Viszont ahogy én is, vannak édesszájúak – akik jobban vágyódnak egy kis sütemény után, mint az átlag. Az „édesszájú” könnyen válhat függővé, nagyon észnél kell lenni! Ezért is, ma egy olyan receptet mutatok, mely valószínűleg nem fog függőséget okozni.

A köles tisztító hatása miatt böjtöléskor is ajánlott. Nem okoz gázképződést, könnyen emészthető. Gazdag vitaminokban és olyan ásványi anyagokban, mint a fogakat védő fluor, valamint a haj, a bőr, a körmök, a szem és az érfal egészségét védő szilícium. A gabonafélék közül a köles kifejezetten lúgosító hatású. Az egyetlen gabona, amelyik teljes értékű fehérjéket tartalmaz. Emellett értékes telítetlen zsírsavakban is gazdag.

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

A legnagyobb függőséget okozó ételek

A legnagyobb függőséget okozó ételekAz emberek akár 20% él valamilyen élelmiszerfüggőségben. Ez az arány az elhízottak körében magasabb. Az élelmiszerfüggőség pontosan ugyanolyan, mint a kábítószer függőség, legalábbis pszichésen. A függő képtelen korlátozni a fogyasztását bizonyos élelmiszerekből. Bármilyen élelmiszer kapcsán kialakulhat függőség, de vannak olyanok, melyek sokkal nagyobb valószínűséggel okoznak függőséget, mint társaik.

A Michigan-i egyetemen tanulmányozták az élelmiszer függőséget (a tanulmány elérhető angolul az alábbi linken: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25692302). Mind az 514 résztvevő 35 élelmiszerből álló listát kapott, mely tartalmazott feldolgozott és feldolgozatlan ételeket is. Majd értékelték, hogy számukra melyik okoz a leginkább függőséget. Az eredmény elképesztő:

Folytatás

Kategóriák Diéta, táplálkozás | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Kudzu, mi?

Kudzu, mi? ReceptA hagyományos kínai gyógyászatban a Kudzu-t az 50 alapvető gyógynövény közé sorolják. Főként fejfájás és szédülés ellen használják, de több minden másra is alkalmazzák. Például allergia és hasmenés esetén is javasolják a betegnek. Ezenkívül  a kudzu gyökerével a túlzott alkoholfogyasztást lehet megakadályozni.

Sok hatása mellett a szorongás ellen is hasznos, mert gyökerének nyugtató hatása van. Gyökerét még refluxra, virágát pedig a máj regenerálására is használják. Hazánkban „Kudzu gyökér por kapszula” formában lehet a legkönnyebben hozzájutni. Akár táplálék-kiegészítőként is használhatjuk, de mint azt itt is láthatod, akár pudingként is megehetjük (és elárulom mivel helyettesítheted, ha nincs kéznél):

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

5 nap cukor nélkül

5 nap cukor nélkülAndrea Updyke az Egyesült államok közösségi médiájában egy ismertebb illető, akinek megjelent egy érdekes cikke. Az eredeti cím: „Többet tanultam 5 napi cukormentességből, mint 20 év diétából” (I learned more from 5 days without sugar than in 20 years of dieting). Az eredeti cikket itt találjátok meg: http://www.foxnews.com/opinion/2017/02/03/learned-more-from-5-days-without-sugar-than-in-20-years-dieting.html. És akkor lássuk a teljes cikket:

2015-ben kezdtem tudatosabban figyelni, hogy a különböző ételek hogyan hatnak a testemre. Mindig diéta ellenes voltam, de ahogy a legtöbb nő, én is a népszerű divat diéták áldozatául estem életem különböző szakaszaiban. Ahogy telt az idő és egyre jobban megismertem a különböző „étel másnaposságokat”, úgy döntöttem itt az ideje abba hagyni, és hallgatni a testemre.

Folytatás

Kategóriák életmód | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

Tojás, spenót, fokhagyma…

Tojás, spenót, fokhagyma… receptMit lehet kihozni a tojásból, spenótból és fokhagymából úgy, hogy egy igazán finom, tápláló és egészséges ételt kapjunk? A fokhagymáról már írtam, lássuk, hogy a spenót mire lehet jó, miért érdemes ételeinkben felhasználni. Szinte mindenki tudja, hogy a spenótnak nagyon magas a vas tartalma és rostjai tisztán tartják a beleinket.

A spenótban a kutatók tizenhárom féle olyan összetevőt találtak (flavonoid), amelyek antioxidánsként viselkednek – ezek a vegyületek kiválóan alkalmasak a rák kialakulásának megelőzésére. Nagyon sok K-vitamint tartalmaz, mely a csontok egészséges szükséges, valamint A- és C-vitamin tartalma segít a koleszterin oxidációját megelőzni. Lássuk, hogyan használhatjuk fel könnyen a konyhában:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , | Szólj hozzá

Fokhagyma az egészségért

Fokhagyma az egészségértA fokhagyma fogyasztásával meleget ad, energiát hoz a szervezetünkbe, tüdőnkre is jótékonyan hat, a vér besűrűsödését lelassítja és a vér pangását feloldja, elűzi testünkből a hideget. Aki sok fehérjét eszik, annak jót tesznek a hagymafélék, mert elősegítik a fehérje-aminósav anyagcserét, de emellett a testünket megtisztítják a nehézfémektől és az élősdiektől is. A hagymafélék az ereket is megtisztítják, és gátolják a vírusok, a sarjadzó-, és egyéb gombák, erjesztő baktériumok és más kórokozók növekedését, amelyek előszeretettel tenyésznek a diszharmóhikusan táplálkozó emberekben.

A fokhagyma javítja a vérkeringést, a hasban található pangó ételt eltávolítja, megbénítja a közönséges megfázás vírusát, gátolja a degeneratív betegségekkel, például a rákkal járó vírusok,és egyéb mikroorgazmusok terjedését. Elpusztítja a férgeket, a káros baktériumokat és a sarjadzógombákat a candida albicans-szal együtt. Elősegíti az egészséges bélflóra növekedését, de a vérhas, a tüdőgyulladás, az asztma, a szénanátha, a hasmenés és a fertőző májgyulladás kezelésére is használhatjuk. Amennyiben idült állapotról beszélhetünk, akkor a fokhagymát több héten keresztül kell enni, míg láthatóan el nem kezdődik a javulás.

Folytatás

Kategóriák Gyógynövények | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

NEM csak egy a sok közül

Nagyon sokan készítenek receptes könyveket, jómagam is írtam már. Sokszor a receptek még ötletadónak sem jók, mert teljesen el vannak rugaszkodva a hétköznapi élettől. Az emberek többsége néhány alapanyagból készít ételt – és általában a „valamit gyorsan összeütök” filozófia nevében. A legtöbb receptes könyvben nehéz ilyen recepteket találni, arról nem is beszélve, hogy azok sokszor nem egészséges(ebb)ek.

Szerencsére van kivétel – és most nem a saját könyvemet fogom dicsérni. Szerencsém van, mert megkeresett Perjes Kinga, és megkért, hogy olvassam el az ő könyvét. Ha olvastad a könyvemet, sok hasonlóságot találhatsz a kettőben, de nem azért mert „összebeszéltünk”. Jó látni, hogy egyre többen állunk az egészséges(ebb) oldalon. Lássuk Kinga könyvét, mit tudhatsz meg belőle:

Folytatás

Kategóriák táplálkozás | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Könnyű sajtos karfiol

Könnyű sajtos karfiolA karfiolt sokan nem szeretik, pedig igazán hasznos lehet szervezetünk számára. Talán ez a változat megkedveltetheti a karfiol ellenesekkel is ezt a fantasztikus zöldséget. És miért mondom, hogy fantasztikus? Mert a jótékony hatásai a testre valóban elképesztőek. Röviden összefoglalom a legfontosabbakat:

A karfiol lassítja a rákos tumorok növekedését, javítja a vérnyomást és a vese funkciókat. Gyulladáscsökkentő hatása van, és gazdag vitaminforrás (C-, K-, B6). Különböző fehérjéket és ásványi anyagokat is tartalmaz, támogatja a méregtelenítést és javítja az emésztést. Ezenkívül rengeteg antioxidánst tartalmaz. És most lássuk egy finom felhasználási módját.

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

Az ellenálló képességünket befolyásoló szabad gyökökről

Az ellenálló képességünket befolyásoló szabad gyökökrőlA szabad gyökökről sokszor lehet hallani, de mindig csak annyit hangsúlyoznak, hogy az bizony nem jó. Hát tudjunk meg róluk kicsit többet.

A szabad gyököket testünk sejtjei hozzák létre toxinok, gombák, vírusok és baktériumok hatására. A szabad gyökök jótékony hatása immunrendszerünkre, hogy eggyel több oxigén atomot tartalmaznak, és ezáltal oxidálódva semmisítik meg a nemkívánatos betolakodókat: vírusokat és baktériumokat. Ezekből az oxidáló anyagokból jön létre a hidrogén-peroxid, mely az élesztőgombákat és a többi gombaféléket pusztítja el tehát immunrendszerünk létfontosságú elemei. A leggyakrabban előforduló szabad gyök a jódgyök és a szuperoxid.

Folytatás

Kategóriák táplálkozás | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Mogyoróvajas fini palacsinta

Mogyoróvajas fini palacsintaAz előre csomagolt mogyoróvaj hatalmas mennyiségű energiát, és fehérjét biztosít. Fehérje és aminosav tartalma értékesebb, mint a sertés- és marhahúsban lévőé. És rengeteg jótékony hatása van a testünkre. Például a szívünk barátja, mert egyszeresen telítetlen zsírokat tartalmaz, ami a koleszterin szintet befolyásolja előnyös irányba. És szintén ennek a zsírnak köszönhetően, a 2-es típusú cukorbetegség megelőzésére is jó lehet.

Ezenkívül gazdag E-vitaminban, erősíti az immunrendszert, antioxidáns tartalma meggátolhatja a betegségek kialakulását. Serkentheti az izom- és csontfejlődést, magnézium tartalma miatt és gazdag rost tartalma miatt még székrekedés során is segítségünkre lehet. Ezekért a tulajdonságokért már érdemes lehet a palacsintába tenni:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , | Szólj hozzá

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás