Egészséges életmód

Folyamatosan megtévesztenek! Ne dőlj be!

Folyamatosan megtévesztenek! Ne dőlj be!Figyelem magam körül az embereket és nem teljesen értem, hogy miért nem úgy cselekszenek, ahogyan az logikus lenne. Mindenki tudja, hogy a McDonald’s vagy Burger King éttermek ételei nem a lehető legegészségesebbek, mégis rendszeresen járnak oda enni az emberek. A gyors éttermek álláspontját megértem, nekik az a fontos, hogy minél több eladást érjenek el. Ez jó üzlet nekik.

Az emberek miért nem képesek a jó megoldást választani – hiszen azt mindenki tudja, hogy ezek az ételek nem jó minőségűek… Láttam egy videót, Talán Jamie Oliver volt, aki bemutatta a gyermekeknek, hogy milyen módon készül a gumicukor. A gyermekek undorodtak a folyamatot látva. A végén mégis mindegyikük kért gumicukrot, mert az finom. Mi a megoldás?

Folytatás

Kategóriák életmód, táplálkozás, Zöldség | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

Spenótos palacsinta torta

Spenótos palacsinta tortaMondhatnánk, hogy a sajt és a palacsinta nem túl egészséges, de ez csak az elkészítés módjától függ. Például a királybúza gluténmentes, így az abból készült palacsinta nem is olyan rossz választás. Választhatunk más liszteket is, melyekből szintén nagyon jó palacsintát lehet készíteni és egészségesebb, mint a hagyományos búzából készült.

Sajt terén is vannak lehetőségeink, hiszen nagyon jó növényi sajtokat lehet kapni. Például az általam használt növényi sajt sokkal olcsóbb, mint a receptben ajánlott Gruyére (arról nem is beszélve, hogy a növényi sajtban nincs állati eredetű összetevő). Legyél kreatív, használj mindig egészséges összetevőket és akkor a végeredmény nem csak finom, hanem egészséges(ebb) is lesz!

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , | Szólj hozzá

Nem minden zöld levelű egyformán jó

Nem minden zöld levelű egyformán jóSokszor hallani, hogy a zöldségek közül a zöld színűek, illetve a zöld levelűek mennyire egészségesek. Valóban kiemelten jó hatással lehetnek a testünkre és egészségünkre, de ezek között is létezik rangsor. Amikor legközelebb a salátádat állítod össze, jó, ha kéznél van ez a lista, melyben a 10 legjobb zöld levelűt találod meg.

Azért azt is tudjuk, hogy aki nem fogyaszt elég zöldségfélét, annál már az is jó, ha egyáltalán eszik valamennyit. Ha már rá van szoktatva valaki a zöldségekre, akkor érdemes a minőségre is odafigyelni és arra, hogy a sok jó közül a legjobbat válasszuk. Ez a lista leginkább azoknak segíthet, akik már megfelelő mennyiségű zöldséget fogyasztanak.

Folytatás

Kategóriák Zöldség | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Kókuszlisztes recept ebédre

Gabonamentes Csirke nugettek - receptFelejtsd el a boltban vásárolt, gyorsfagyasztott ételeket, hiszen akár magad is elkészítheted őket. A házi készítésű „gyors fagyasztott” ételeknek több előnye is van. Például, ha a bundájuk kókuszlisztből van, akkor nem csak gluténmentes lehet, hanem még a kalória tartalma is alacsony marad. Könnyen lefagyasztható és máskor csak elő kell venni és sütni, ahogyan a boltit is.

Ezenkívül a bundába nagyon sok értékes tápanyagot csempészhetünk különböző fűszerek segítségével. Például a petrezselyem jó választás, hiszen a vérnyomásra, nőgyógyászati panaszokra és allergiára is megfelelő lehet a népi gyógyászat szerint. De tehetünk hagymát vagy fokhagymát is a panírba, amelyek szintén emelhetik az étel egészségünkre gyakorolt hatását. Íme hogyan csinálom én:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , , , | Szólj hozzá

A kókuszlisztről

A kókuszlisztről - mire jóA kókuszlisztet egyre több ember fedezi fel. A népszerűsége nem véletlen, hiszen rengeteg egészségügyi előnye van, ráadásul ínycsiklandozó ételeket készíthetünk belőle. Ezen felül gluténmentes alternatíva a hagyományos lisztekhez képest. Tápanyagtartalmát tekintve rostokban, zsírokban és fehérjében gazdag, a cukor tartalma és glikémiás indexe alacsony.

Talán ezért is lett a paleo elvet követők egyik kedvenc lisztje, de sokan mások is ezt választják, például a gluténérzékenyek, vagy az emésztési problémákkal küzdők. Áteresztő bél esetén, cukorbetegek és vegetáriánusok is sokszor a kókuszliszt mellett döntenek. Azt azért érdemes tudni, hogy a kókuszliszt valójában nem „liszt”, legalábbis nem az általános elveknek megfelelően:

Folytatás

Kategóriák Gabonafélék, táplálkozás | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Recept a szemünknek

Recept a szemünknekA szemünknek is szüksége van különböző élelmiszerekre ahhoz, hogy egészségesen tudjon működni. Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni, akkor néhány jó tanácsot érdemes betartani. Az első, hogy együnk narancssárga ételeket (paprika, paradicsom, répa). Aztán együnk zöld levelű zöldségeket (spenót, kel), és legyünk megfelelően hidratáltak (igyunk sok vizet minden nap).

Ha kicsit tudományosabban akarjuk a kérdést megközelíteni, akkor figyeljünk oda a C-vitamin bevitelre (lehetőleg természetes forrásból). Az A-vitamin és a cink is fontos – és a túlmisztifikált répát kicsit szorítsuk háttérbe. Ez a répa dolog a második világháborúból származik. Az angolok hitették el, hogy a répa miatt javult a látásuk, valójában csak egy új radar segítette a pilótákat a jobb eredmény elérésében. És most lássuk, hogyan is néz ki egy „szembarát” recept:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

A látás csodájának megőrzése

A látás csodájának megőrzéseJómagam kisiskolás korom óta szemüveges vagyok, és tudom, hogy a látás élesség sok mindentől tudhat romolni. Azt is érdemes tudni, hogy miképpen lehet javítani vagy éppen szinten tartani, lassítani az éles látásunk romlását. Mivel a látással kapcsolatos problémák sokfélék lehetnek, ezért érdemes több féle módon is „javítanunk a szemünkön”.

Természetesen egy lehetőség a szemműtét, de aki nem akarja ezt elvégeztetni, annak is vannak lehetőségei a javulásra. Most több tippet is adok, amellyel javíthatunk látásunkon – és ki tudja, talán még a szemüveget is eldobhatjuk egy szép napon… Haladjunk lépésről lépésre: ameddig ezt olvasod, ne vedd le a szemüveged, elég lesz utána!

Folytatás

Kategóriák életmód | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Miért ciki edzeni?

Miért ciki edzeni?Szerintem, ha őszinték vagyunk önmagunkhoz, akkor valóban szeretnénk jobban kinézni – mármint ruha nélkül is. Mindenki arról álmodozik, hogy kicsit jobban fog hasonlítani a plakátokon megjelenő nőkhöz és férfiakhoz. Az emberbe van égetve, mélyen a tudatunk alatt, hogy jól akarunk kinézni. Formás lábakat, feneket és lapos hasat szeretnének a nők; a férfiak pedig erős felsőtestet.

Titkon Te is erről álmodsz, és mivel most magad vagy, ezért nyugodtan bevallhatod magadnak, hogy ez így is van. De van egy megszokott életünk, amit nem tudunk és nem is akarunk felborítani. Az edzést egyszerűen nem tudjuk beilleszteni a hetünkbe. Ráadásul: „Öreg vagyok én már bohócnak!”. És különben is már fájnak az ízületeim, és le sem tudok guggolni, sőt már a busz után sem futok – nem megy.

Folytatás

Kategóriák edzés | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

Tavaszi vegán étkezés

Tavaszi vegán étkezésAhogy véget ért a tél és már jócskán benne vagyunk a tavaszban, egyre több és több zöldséghez tudunk hozzájutni. Természetes módon kívánjuk meg az ínycsiklandozó, friss, szezonális vegán ételeket. Például a cukkini, melynek íze semleges, nagyon jól illeszthető szinte bármilyen ételhez (még süteményekhez is). A kalória tartalma nagyon alacsony, ezért még a súlyfelesleggel küzdőknek is jó választás.

A cukkini C-vitamint, kalciumot, káliumot és antioxidánsokat is tartalmaz számunkra. Gyulladáscsökkentő hatása van, fokozza a bélműködést és erősíti az immunrendszert is. A koleszterin szint megtartásához hozzájárul. A cukkinit sokféle módon fel lehet használni, most egy érdekes, vegán receptet hoztam:

Folytatás

Kategóriák Recept | Kulcsszavak , , , , | Szólj hozzá

Hazugság a jó és rossz koleszterinről

Hazugság a jó és rossz koleszterinrőlBizonyára hallottad már a rossz és jó koleszterin kifejezéseket. Ez teljes mértékben hazugság. Nincs kétféle koleszterin, és nincs jó vagy rossz. Egyszerűen csak koleszterin van. Kezdjük az elején: „Az étrendben található telített zsírok és a koleszterin nem okoznak szívkoszorúér-betegséget.” – Dr. George V. Mann orvos, fizikus, biokémikus.

Dr. Mann évtizedekig kutatta a szívkoszorúér megbetegedések okát, és arra jutott, hogy az ételeinkben található telített zsírok és koleszterinek nincsenek hatással ezekre a megbetegedésekre. Miért van ez így? A koleszterin egy esszenciális vegyület, mely nélkül nem tudnánk élni. Olyan funkciókat lát el, melyekről mindenki beláthatja, hogy fontosak:

Folytatás

Kategóriák Diéta | Kulcsszavak , , , | Szólj hozzá

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás